Vragen? Plan een gesprek in Met een hypotheekadviseur

Hypotheek24 helpt!

Bekijk hier de meest gestelde vragen met uitgebreide hypotheekinformatie. 

Hypotheek berekenen

Gratis oriëntatiegesprek

Meer dan 10000 tevreden
klanten!

Over de kosten

Meestgestelde vragen

» Wat kost een hypotheek afsluiten via Hypotheek24.nl?

Hypotheek24 hanteert de volgende tarieven voor ons hypotheekadvies. Hoeveel je betaalt, is afhankelijk van jouw situatie.:

  • Wanneer je jouw eerste huis gaat kopen betaal je bij ons 2.250 euro inclusief hypotheekadvies kosten.
  • Koop jij een volgend huis of wil je je hypotheek oversluiten? Dan helpen we je graag voor 3.000 euro inclusief advies.
  • Wil je je hypotheek verhogen? Dan helpen we je voor 2.500 euro inclusief advies.

Ook voor zelfstandig ondernemers bieden we advies aan. Hiervoor betaal je als IB ondernemer (ZZP, VOF, eenmanszaak) een toeslag van 500 euro op bovenstaande tarieven en als DGA (BV) betaal je een toeslag van 1.000 euro op bovenstaande tarieven.

In bovenstaande kosten zijn de kosten voor het regelen van een overlijdensrisicoverzekering, een woonlastenverzekering en/of een overbruggingskrediet inbegrepen.

Je kan er ook voor kiezen om een hypotheek zonder advies af te sluiten. Dit is alleen geschikt indien je zelf voldoende kennis hebt. In dat geval betaal je een bedrag van 1.500 euro aan bemiddelingskosten. Het regelen van een overlijdensrisicoverzekering, een woonlastenverzekering en/of een overbruggingskrediet is hierbij niet inbegrepen. Ben je zelfstandig ondernemer? Dan gelden bovenstaande toeslagen.

De advies- en bemiddelingskosten zijn fiscaal aftrekbaar. Een voorwaarde hiervoor is wel dat de rente over je hele hypotheek ook fiscaal aftrekbaar is.

» Wat krijg ik voor de afsluitkosten?

Hiervoor vragen wij de door jou samengestelde hypotheek aan. Wij regelen voor jou de hele hypotheek van aanvraag tot aan de notaris. Zo laten we je weten welke documenten je moet aanleveren, of deze voldoen aan de eisen van de geldverstrekker, houden we je op de hoogte van de voortgang en zijn we uiteraard jouw aanspreekpunt voor al je vragen.

Bijkomende kosten zoals taxatiekosten en notariskosten zitten niet in deze kosten verwerkt.

» Betaal ik pas als ik met de offerte akkoord ga?

Als je je hypotheek afsluit bij Hypotheek24 betaal je de kosten aan ons nadat je het adviesgesprek hebt gehad én je een renteaanbod van de geldverstrekker hebt ontvangen.

Om een adviesgesprek met je te kunnen voeren, vragen we je wel om de opdracht tot dienstverlening op voorhand te tekenen. Hiermee ga je dus wel al akkoord met de te maken kosten.

.

Nog meer vragen

» Zijn de afsluitkosten inclusief notariskosten?

Nee, de afsluitkosten zijn exclusief notariskosten. De notariskosten voor een hypotheek-en leveringsakte verschillen sterk per notariskantoor. Kijk op de website van DeGoedkoopsteNotaris.nl voor de actuele tarieven van de notarissen bij jou in de buurt en vraag vooraf een gratis offerte.

» Annuleringskosten, waar zijn die voor?

Je betaalt annuleringskosten als je een hypotheekofferte hebt getekend en er daarna vanaf ziet. Let op: niet iedere geldverstrekker brengt annuleringskosten in rekening. Lees vooraf goed of de annuleringskosten bij de door jou gekozen geldverstrekker van toepassing zijn.

» Zijn er kosten aan verbonden als ik mijn aanvraag tussentijds intrek?

Voor het tussentijds intrekken van de aanvraag brengen wij bij een aanvraag zonder advies het volledige bedrag in rekening.

We hanteren de volgende kosten bij tussentijds annuleren van de opdracht tot dienstverlening bij een aanvraag met advies:

  • Annuleren na het tekenen van de opdracht tot dienstverlening en voordat het adviesgesprek plaatsvindt: € 350,00;
  • Annuleren nadat het adviesgesprek heeft plaatsgevonden, maar voordat het adviesrapport is uitgewerkt: de volledige advieskosten;
  • Annuleren na ontvangst van een volledig adviesrapport en een bindend aanbod van de geldverstrekker: geen restitutie mogelijk.
» Kan ik een getekende offerte kosteloos annuleren?
Dat verschilt per geldverstrekker. Kijk hier voor een overzicht. Let op! Bij het annuleren van je offerte ben je wel je afhandelingskosten aan Hypotheek24.nl verschuldigd.
» Wanneer moet ik de afsluitkosten betalen?
Voordat wij de geüploade goedgekeurde documenten gaan doorsturen naar de geldverstrekker moet je de afsluitkosten voldaan hebben.
» Waarom moet ik betalen voor mijn dossier bij de notaris ligt?
Hypotheek24.nl vraagt je om de bemiddelingskosten te voldoen op het moment dat je akkoord gaat met het renteaanbod dat je ontvangen hebt. Op dat moment gaan we namelijk je volledige dossier compleet maken bij de geldverstrekker en hiervoor willen we graag zeker weten dat je met ons verder gaat. Wordt je aanvraag afgewezen door de geldverstrekker, dan krijg je van ons je geld terug. Dit is wel alleen als er geen informatie is achtergehouden op basis waarvan de aanvraag is afgewezen.
» Hoe werkt de "no-cure, no-pay" garantie van Hypotheek24.nl
Hypotheek24.nl werkt met een "no-cure, no-pay" garantie. Dit betekent dat als de aanvraag wordt afgewezen door de geldverstrekker, je je bemiddelingskosten terugkrijgt. Let op: als de aanvraag wordt afgewezen op basis van informatie die wij niet wisten, betalen we niet terug. Ook bij een afwijzing op basis van BKR codering, betalen wij standaard niet terug. De "no-cure, no-pay" garantie geldt niet voor advieskosten en/of als je zelf de aanvraag annuleert.
» Waarom zijn wij goedkoper dan de normale hypotheekadviseur?
Hypotheek24.nl werkt helemaal online. Je upload zelf je documenten en onze hypotheekcoach begeleidt je hiermee. Doordat we online werken, zijn we goedkoper dan andere partijen. Een overzicht van onze kosten vindt je terug op deze pagina.
» Wat kost de notaris bij een hypotheekaanvraag?
Als koper bepaal jij bij welke notaris je de hypotheek- en leveringsakte op laat stellen. Beide aktes kosten je ieder rond de € 600,-. Op de website van DeGoedkoopsteNotaris.nl kun je de notaristarieven vergelijken van de notarissen bij jou in de buurt.
» Zijn de afsluitkosten ook aftrekbaar bij de belasting?
Ja, dit bedrag is eenmalig aftrekbaar over het jaar waarin je de woning gekocht hebt.
» Betalen wij de afhandelings- en advieskosten terug als je wordt afgewezen op basis van een BKR codering?
Nee, in het geval van een BKR codering dien je dit bij ons aan te geven vóórdat je klant bij ons wordt. Als deze informatie niet op voorhand bij ons is aangegeven, betalen we bij een afwijzing van de geldverstrekker geen geld terug.

Heb je je vraag niet niet kunnen vinden?