Vragen? Bel ons: 020 26 11 666 Nu geopend (tot 21:00)

Hypotheek24.nl helpt!

Uitgebreide hypotheekinformatie bij Hypotheek24.nl.

Start met berekenen
Gratis kennismakingsgesprek
Meer dan 7000 tevreden
klanten!

Over je hypotheekaanvraag

Meestgestelde vragen

» Hoe wordt je begeleid bij het afsluiten van de hypotheek?

Van ons krijg je gratis alle tools om zelf je hypotheek te kunnen afsluiten. Wanneer je ons unieke en interactieve stappenplan doorloopt, zal je zien dat je het makkelijk zelf kan.

Wij geven je de mogelijkheid om je hypotheek te regelen zonder hypotheekadvies. Dit heet execution only. Deze vorm van dienstverlening is dan ook uitsluitend bedoeld voor klanten die over voldoende kennis beschikken met betrekking tot financiële producten. Wij vragen je om op voorhand de kennis- en ervaringstoets te maken.

Ook kun je via ons de hypotheek afsluiten met hypotheekadvies. Dit is mogelijk voor starters op de woningmarkt, voor doorstromers en voor oversluiters.

Nadat je zelf óf samen met je adviseur een product heb gekozen, krijg je een hypotheekcoach. Je hypotheekcoach beoordeelt je documenten, dient je aanvraag in bij de geldverstrekker en zorgt voor een compleet dossier bij de geldverstrekker. Indien er een reactie komt, zal de coach je ook hierover contacten. Je coach is dus je aanspreekpunt gedurende het aanvraagproces.

» Hoe snel kan ik een hypotheek krijgen?

Voor een groot deel afhankelijk van hoe snel je zelf alle documenten aanlevert. Vraag dus op tijd je taxatierapport en je overlijdensrisicoverzekering aan. Daarnaast is het ook afhankelijk van hoe snel de geldverstrekker jouw documenten kan beoordelen.

In het meest gunstige geval, bij snelle aanlevering en vlotte beoordeling, zonder opvraag van aanvullende documenten, kan een hypotheek binnen één week geregeld zijn.

De gemiddelde doorlooptijd voor het aanvragen van een hypotheek is 3 tot 4 weken.

Lees hier meer over de doorlooptijden na de hypotheekaanvraag.

» Wanneer kan ik geen hypotheek bij jullie afsluiten?
  • Als je meerdere woningen op je naam hebt
  • Je gaat scheiden, maar hebt nog geen echtscheidingsconvenant
  • Je bent korter dan 3 jaar zelfstandig
  • Je hebt een woning met verlies verkocht en wil nu met restschuld een andere woning wilt kopen
  • Je wilt een hypotheek voor een beleggingspand, woonboot, recreatiewoning of chalet
  • Je hebt een negatieve BKR codering
  • Je speelt vaak (online) poker

Nog meer vragen

» Wat zijn de benodigde documenten voor het afsluiten van een hypotheek?
De benodigde documenten zijn:
  • Koopovereenkomst (bij aankoop van een bestaande woning)
  • Koop/Aannemingsovereenkomst (bij aankoop van een nieuwbouwwoning)
  • Werkgeversverklaring
  • Salarisstrook
  • Kopie legitimatiebewijs
  • Taxatierapport
  • UPO (Uniform Pensioen Overzicht)
In specifieke situaties kunnen er nog meer documenten worden gevraagd. Dit is afhankelijk van je persoonlijke situatie.
» Kan ik documenten uploaden of moet ik deze opsturen per post?
Wij werken volledig online. Juist daarom kunnen wij onze dienst zo goedkoop aanbieden. Je kan de documenten zelf uploaden in je persoonlijke dossier op onze website. Lees hier meer over de benodigde documenten voor je hypotheekaanvraag.
» Kan ik mijn offerte nog wijzigen?
Wanneer je na het ontvangen van de offerte nog dingen wil aanpassen brengen wij hier € 150 extra voor in rekening. Het aanvragen van een gewijzigde offerte zal namelijk extra tijd in beslag nemen.
» Wat valt er onder een wijziging van de offerte?
Alle zaken die op verzoek van de klant moeten worden gewijzigd, niet zijnde fouten in bijvoorbeeld initialen of achternaam etc.
» Kan ik de aanvraag van een hypotheek ook opslaan en hervatten?
Ja, het is mogelijk om de aanvraag van de hypotheek tussentijds op te slaan en later te hervatten. Je ontvangt van ons dan een email met daarin een link terug naar je dossier. Je kunt daarna vanaf een andere computer, je telefoon of een tablet verder gaan.
» Wat is de doorlooptijd tot ontvangst van de offerte?
Nadat je de documenten hebt geüpload, worden die door ons gekeurd. Zodra je je aanvraag tot stap 6 hebt afgerond, vragen wij de offerte voor je aan. De gemiddelde doorlooptijd tot ontvangst is momenteel 2 werkdagen.
» Regelen jullie ook mijn bankgarantie? (garantiestelling)
Ja, via Hypotheek24.nl kan je een bankgarantie aanvragen voor je hypotheek. Het is belangrijk dat je dit aangeeft in je dossier. Je kunt daarvoor gebruikmaken van het aanvraagformulier. Lees eerst de uitleg over de werking van een bankgarantie en vul dan je aanvraagformulier in. Je kan het ingevulde en ondertekende formulier vervolgens uploaden in je persoonlijk hypotheekdossier (bij stap 8) op Hypotheek24.nl.
N.B. de kosten voor een bankgarantie bedragen meestal 1% van het bedrag. Lees hier meer over de bankgarantie.
» Hoe gaat Hypotheek24.nl om met hypotheekaanvragen die afwijken van de ‘standaard’?
Er zijn verschillende situaties die afwijken van de standaard regels voor hypotheekaanvragen. Hypotheek24.nl kan in die gevallen een aanvraag indienen bij de hypotheekverstrekker op voorlegbasis. De kans bestaat dat de geldverstrekker jouw aanvraag afwijst. Bij dit soort aanvragen geldt niet ons standaard beleid van “no-cure, no-pay”, maar krijg je bij een afwijzing van de geldverstrekker 50% van de afhandelingskosten terug. Lees meer over hypotheekaanvragen die afwijken van de standaard.
» Hoe weet ik of mijn stukken die ik geüpload heb gekeurd zijn?
Je ontvangt per stap een melding per mail. Daarnaast kun je altijd zelf je status controleren in je online dossier.
» Hoe geef ik aan bij welk notariskantoor ik ga passeren?
De naam en het adres van het notariskantoor kan je middels een Word of PDF document uploaden onder overige documenten.
» Het lukt mij niet om grote bestanden te uploaden in mijn persoonlijke dossier. Wat moet ik nu doen?
Op de website smallpdf.com kun je het document verkleinen door de tool compress te gebruiken.
» Hoe kom ik aan de financieringsopzet en de sepamachtiging?
Die stukken ontvang je bij je voorlopige offerte.
» Hoe kan ik mijn taxatierapport inclusief bijlage downloaden?
Op de website van het NWWI .
» Stuurt Hypotheek24.nl de hypotheekstukken bij akkoord naar de notaris?
Nee dat doet de geldverstrekker.
» Hoe snel worden mijn documenten gekeurd?
Zodra je betaald hebt worden je documenten binnen 1 werkdag gekeurd.
» Hoe lang duurt het tot finaal akkoord na het uploaden van de getekende definitieve offerte?
Over het algemeen is de aanvraag dan binnen een werkdag finaal akkoord.
» Welke voorwaarden gelden er voor een schenking?

In 2019 mag je een schenking van maximaal € 100.000,00 ontvangen voor de aankoop van een eigen woning. Die vrijstelling geldt alleen als je tussen de 18 en 40 jaar bent en het maakt niet uit wie de schenking doet. Er zijn echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden. De ontvanger dient het geld te gebruiken voor:

  • De aankoop van je eigen woning
  • De verbouwing of verbetering van de eigen woning binnen dat jaar of de twee daaropvolgende kalenderjaren
  • De afkoop van erfpacht, opstal of beklemming
  • De aflossing van een reeds bestaande eigenwoningschuld
  • Wij leggen alles uit in begrijpelijke taal
  • De aflossing van een restschuld die op of na 29 oktober 2012 is ontstaan

Ontvang je een schenking? Dan zal je voor de hypotheekaanvraag een schenkingsovereenkomst moeten opstellen.

Lees hier meer over een schenkingsovereenkomst.
» Ik neem het inkomen van mijn partner niet mee. Moet hij/zij toch op de hypotheek komen?
Dat is afhankelijk van de situatie. Als je getrouwd bent of geregistreerd partner moet je in principe allebei op de hypotheek komen, tenzij je kan aantonen dat je huwelijkse voorwaarden met koude uitsluitsel hebt. Wil je allebei eigenaar worden van de woning, dan moeten jullie ook allebei op de hypotheekakte komen.
» Waarom moet ik mijn arbeidsovereenkomst aanleveren?
Wij vragen de arbeidsovereenkomst altijd op, omdat dit een document is dat vaak later door een geldverstrekker alsnog wordt opgevraagd. Als je deze niet meer hebt, overleg dan even met je hypotheekcoach of het in jouw geval relevant is.
» Kan ik een hypotheek bij Hypotheek24.nl afsluiten als ik geen Nederlands spreek?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Vanwege onze zorgplicht willen we zeker weten dat je begrijpt wat er in je online omgeving en documenten van de bank staat. Als je geen Nederlands spreekt, kunnen we hier niet zeker van zijn.

Heb je je vraag niet niet kunnen vinden?